در تصاویر بالا روند تحول ۶۰ سالۀ خودروهای نمونه ساخت چین و ساخت ایران را مشاهده می‌کنیم. به عنوان توضیح باید اضافه کرد که در ایران هم نارضایتی مشتری سر به فلک می زند هم صادرات معناداری در کار  نیست.

حالا ببیند استعداد ما و چینی‌ها با هم فرق دارد؟ یا بهره هوشی ما؟ یا پشتکار ما؟ یا سیستم ارزشهای ما؟ یا عرضه ما؟ یا ثروتهای ملی ما؟ یا مدیریت ما؟ …. واقعاً نمی‌دانم.

برای کمک به درک تفاوت میان مسیری که دو کشور پیموده‌اند توجه به یک آمار بد نیست. میانگین سرانه توان خرید محصولات پروتئینی در چهل سال گذشته در ایران حدود ۲۸ درصد کاهش داشته درحالی‌که همین شاخص در چین حدود ۱۳۰۰ درصد افزایش داشته است!!!

image_pdfدریافت نسخه پی دی اف